Philip Kotler spune ca: „Nicio companie in toate mintile nu va incerca sa vanda tuturor”. Marketingul se rezuma la faptul ca trebuie sa gasesti persoanele care pot deveni clientii tai si sa le spui povestea pe care ei au nevoie sa o auda. Astfel, trebuie sa promovezi produsul sau serviciul tau cat mai eficient catre o audienta cat mai tintita. Cum poti face acest lucru? Ei bine, stai aproape si citeste cu atentie acest articol.
Avatarul clientului se rezuma la o analiza a clientilor pentru a-l descoperi pe cel ideal pentru brandul tau. Aceasta analiza a avatarului clientului tau va contine date demografice, comportamentale, dar si psihologice.
Iata pasii pentru a construi un avatar bun de client:
1. Fa aceasta analiza inaintea de a te gandi la o campanie, deoarece trebuie sa cunosti tiparul de client caruia te adresezi.
2. Gandeste-te la aceste trei intrebari atunci cand te raportezi la avatarul clientului:
- Cine este clientul? – aici vei analiza datorita datelor demografice (varsta, locatie, sex, activitate, hobby, job);
- Unde este atentia clientului? – sunt datele referitoare la comportamentul persoanei respective in toate ariile de activitate, dar mai ales aria care te intereseaza pe tine, prin care ajungeti sa va intersectati;
- De ce cumpara clientul? – trebuie sa incluzi toate motivele pentru care persoanele cumpara de la tine sau ca au nevoie de produsul/serviciul lor in viata lor.
3. Pentru o structura mai ampla vezi aceste aspecte:
- vezi datele demografice relevante pentru tipul tau de client;
- observa modul lui preferat de comunicare. Pe ce retele de socializare este activ cel mai des, persoanele din lista lui, brandurile, paginile specifice pe care le urmareste, locurile pe care le frecventeaza atunci cand este offline, pasiunile si hobby-urile pe care le are;
- analizeaza motivele pentru care oamenii iti aleg brandul si ce ii face sa recurga la el. Prin acest lucru vei observa: castigurile pe care le urmaresc si beneficiile pe care le au daca ei iti utilizeaza serviciul sau produsul, fricile sau provocarile pe care acestia le au si pe care cu ajutorul produsul tau se vor elimina.
4. Analizeaza canalele de marketing si extrage toate informatiile cu privire la cine sunt clientii afacerii tale.
5. Dupa crearea profilului, asigura-te ca il partajezi cu partenerii de afaceri, angajatii, echipele de vanzari sau marketing. Vor sti ce tipuri de strategii sa adopte si cum sa creeze campanii de marketing eficiente.
Daca ai mai multe segmente de activitate, trebuie sa-ti construiesti pentru fiecare un avatar de client, pentru ca oamenii sunt diferiti, iar doar unii iti pot aduce profit.
Iti Doresti Sa Fii La Curent Cu Ultimele Noutati, Sfaturi Si Trucuri
Din Marketingul Online?