E-mail marketingul este cel mai bun canal de comunicare directa in campanii de marketing online. Statisticile arata ca la fiecare 1 dolar cheltuit, rentabilitatea este de 42 de dolari. Atat de util este e-mail marketingul.
Chiar daca auzi in jurul tau ca lumea este satula de diverse e-mailuri pe care le primesc zilnic, cu ajutorul unei strategii de marketing online bine puse la punct nu vei mai ajunge in cosul de gunoi al utilizatorilor.
Daca pe vremuri se citea ziarul la cafeaua de dimineata, in modernitate oamenii isi verifica e-mailurile pentru a ramane conectati la lucrurile din jurul lor. De ce sa nu fi si tu in atentia lor?
Ce inseamna e-mail marketingul si de ce iti este atat de util?
Daca te afli in cautarea celei mai usoare si eficiente metode de promovare, atunci e-mail marketingul este pentru tine. Te poti folosi de valoarea sa pentru a-ti promova un produs, serviciu sau chiar pentru a stimula loialitatea publicului tau tinta.
Mesajele ce ajung in inbox-urile utilizatorilor sunt realizate special pentru a-i convinge sa faca o anumita actiune, precum o achizitie sau o inregistrate la newsletterul pregatit special pentru ei. In ciuda faptului ca retelele de socializare au acaparat lumea internetului in ultimii ani de zile, dar si cresterea frecventei mesajelor spam, e-mail marketingul ramane in continuare unealta de baza pentru marea majoritate a afacerilor.
Stiai ca 99% dintre utilizatorii internetului isi verifica contul de e-mail zilnic? Si de multe ori nu doar odata, ci si de 5-6 ori pe zi. Din acest motiv, mesajul tau ar trebui sa se afle in inbox-ul lor, e-mailul fiind canalul principal si primordial de comunicare.
In plus, tu esti cel ce detine controlul. Trebuie sa dai dovada de consecventa si coerenta pe retelele sociale. Insa, risti, din diverse motive, sati se stearga contul sau o postare atat de importanta care avea sa-ti creasca vanzarile.
In acest caz, tu esti detinatorul suprem al controlului, tu esti cel ce are lista de adrese. Nimeni nu poate sterge e-mailul tuturor, ci doar din unicul lui inbox.
Rata de conversie este impresionant de mare, studiile aratand ca rentabilitatea investitiei este de 4400%. Pare prea frumos sa fie adevarat, nu-i asa?
Cu toate acestea, oamenii tind sa cheltuiasca cu 138% mai mult atunci cand sunt abordati printr-un e-mail convingator.
Ce tipuri de e-mail marketing poti sa folosesti?
Iata cateva tipuri de e-mail marketing pe care sa le folosesti pentru a-ti maximiza profiturile:
- e-mailurile de bun venit – seteaza tonul potrivit si ajuta-i pe utilizatorii noi sa afle mai multe despre oferta ta, produsele si serviciile ce le pui la dispozitie; nu uita sa adaugi un demo, un bonus, orice pentru a le starni curiozitatea;
- newsletterul – nu, nu este agasant si nici ineficient (daca te folosesti de el corect); aceste mesaje de tip buletine informative sunt foarte populare si te ajuta sa-ti prezinti mai pe larg produsele si serviciile noi; marea lor majoritate vor avea un call-to-action, mai mult sau mai putin subtil; poti indemna cititorul sa citeasca noul articol publicat pe site sau sa comande prin intermediul noii modalitati etc.;
- e-mailul de generare a conversiilor – se trimite catre grupul de urmaritori tinta, adica acelor clienti interesati de un anumit produs si serviciu pe care-l gasesc la tine; poti adauga informatii suplimentare ori promotii ce sa le porneasca apetitul de shopping;
- e-mailul de confirmare – este pentru a le oferi o liniste clientilor tai, fiind un mesaj de confirmare a comenzii sau inregistrarii; asa ii vei anunta ca totul este in regula; poti adauga factura si informatiile de livrare;
- e-mailul promotional–sunt generice, amintind de anumite produse sau servicii pe care le oferi;
- e-mailul chestionar – joaca un rol esential pentru ca tu sa primesti un feedback sincer din partea clientilor tai;
- e-mailul sezonier–iti asigura o comunicare constanta cu comunitatea din care faci parte; trebuie sa fie personalizate si se transmit cu ocazia sarbatorilor, zilei de nastere a clientului, ori ca a implinit un anumit numar de ani de cand este client fidel businessului tau.
In cele din urma, nici o campanie de e-mail marketing nu ar functiona daca in spatele acesteia nu se afla o strategie clara si eficienta. Incepe prin a-ti defini audienta, stabileste obiectivele companiei, ca mai apoi sa creezi acea lista de e-mailuri despre care ti-am povestit anterior.
Alege tipul de campanie potrivit nevoii tale, stabileste un calendar si masoara rezultatele. Este foarte important sa incerci toate variantele, pana o gasesti pe cea mai potrivita pentru tine. Nu iti fie frica de esec, deoarece din greseli vei invata cum sa-ti personifici mesajele si cum sa le faci mai creative pentru publicul caruia i te adresezi.
Iti Doresti Sa Fii La Curent Cu Ultimele Noutati, Sfaturi Si Trucuri
Din Marketingul Online?