Nu ar trebui sa mai stai treaz in fiecare seara gandindu-te cum sa faci rost de clienti sau cum sa-ti faci firma cunoscuta. Brandingul poate face asta pentru tine! Cum anume? Citeste pana la capat si vei afla de ce brandingul este sfarsitul problemelor tale de marketing si care sunt 3 pasi concreti pe care ii poti aplica incepand de acum.
Ce Inseamna Branding?
„Orice interactiune, in orice forma, este branding„, spunea Seth Godin. Si avea dreptate!
Brandul este imaginea creata de o companie pentru produsul sau, este o promisiune facuta de firma clientilor sai. „Un brand este pentru companie, ceea ce reputatia este pentru o persoana„, adauga Jeff Bezos, fondatorul Amazon.
Brandingul Este Tot Ceea Ce O Firma Reprezinta. Nu Doar Logo Sau Culori!
Poate ca cel mai important aspect este ca brandingul dicteaza cum este perceputa o afacere de catre clientii acesteia si ce raspuns emotional au la interactiunea cu firma respectiva. Nu conteaza realitatea, cat conteaza perceptia acesteia. Cu alte cuvinte, o firma poate avea o oferta foarte buna, dar perceptia publicului despre acesta oferta sa fie neutra sau inexistenta. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca un branding executat cu tot cu o buna strategie in spate diferentiaza clar orice business de competitorii sai, oferind astfel un avantaj important pe piata.
Locul brandingului este la fiecare punct de intalnire cu potentialii viitori clienti, dar mai ales cu actualii clienti. Sa nu uitam ca retentia acestora pe termen lung poate fi unul dintre rezultatele serviciilor de branding bine alese si executate de profesionisti.
Exista Mai Multe Tipuri De Branding?
Poate nu-i de mirare ca raspunsul este da, avand in vedere complexitatea serviciilor de branding. Primul pas pentru a le descoperi este sa-ti pui intrebarea cine este audienta ta principala si ce obiective iti doresti sa atinga afacerea pe care o conduci.
Aceasta scurta analiza te va ajuta sa iti dai seama incotro sa te indrepti cu privire la strategiile de branding si pe care sa o alegi, insa daca optiunile ti se par prea multe poti recurge cu incredere la serviciile unei agentii de branding. O astfel de agentie poate oferi servicii diverse, de la crearea unei identitati pornind de la zero si pana la scrierea de texte pentru website sau alte canale digitale in directa legatura cu vocea brandului aleasa.
Diferitele tipuri de branding sunt folosite in tandem cu scopuri particulare si nu pot fi aplicate toate simultan. Acest lucru se intampla pentru ca fiecare tip are propriile obiective si moduri de executie. Iata doar 8 exemple pe care le poti folosi ca inspiratie:
- Brandingul de produs
- Brandingul de servicii
- Brandingul personal
- Brandingul cultural sau geografic
- Brandingul de retail
- Brandingul online
- Brandingul traditional sau offline
- Brandingul de angajator sau Corporate branding
Cateva Dintre Avantajele Brandingului Profesional
Lista poate continua, dar uite care sunt cateva dintre avantajele principale ale brandingului ca la carte, creat de o agentie de branding:
- te departajeaza de competitie
- devii vizibil in inghesuiala de pe piata de azi
- devii memorabil
- adaugi valoare afacerii
- angrenezi vanzarile
- comunici coerent si clar
- transmiti fara cuvinte
- impresionezi publicul
- iti creste autenticitatea
- creste increderea in oferta ta
- te ajuta in recrutare si in retentia personalului
- iti duce profesionalismul afacerii la un nou nivel
Ce Este Marketingul Ineficient Si Cum Il Evitam?
Marketingul este liantul dintre cumparatori si un business de succes. Cand marketingul nu transforma cumparatorii in adevarati „animatori” ai unui brand, acesta devine ineficient si irositor. Pana si cele mai vechi afaceri apeleaza la servicii de branding pentru a-si consolida imaginea sau a-si crea una noua, prin ceea ce numim rebranding.
Conform unui citat din Harvard Business Review, consumatorii aleg ceea ce cunosc deja. Acesta explica de ce logo-urile sunt atat de importante pentru afaceri, si nu numai. Toate elementele ce tin de identitatea vizuala sunt responsabile de cresterea sau de stagnarea vanzarilor intr-o masura sau alta. Nu uita, designul este ambasadorul tacit al brandului tau.
Pune Capat Marketingului Ineficient Folosind Acesti 3 Pasi Pe Care Ti I-am Promis:
- Creeaza-ti o strategie de branding unica si consecventa
- Pune-o in aplicare cat mai repede
- Lasa clientii actuali sa-ti faca promovarea
Cu siguranta rezultatele nu vor intarzia sa apara!
Si daca vrei sa afli mai multe despre solutiile noastre de branding, da-ne un semn, raspundem garantat.
Iti Doresti Sa Fii La Curent Cu Ultimele Noutati, Sfaturi Si Trucuri
Din Marketingul Online?