Google Ads, cunoscut dupa numele sau formal Google Adwords, este o platforma care ofera posibilitatea afacerilor sa-si promoveze brand-ul în mediul online. Sa creezi o reclama care sa iasa in evidenta printre:
- 259 de milioane de vizitatori unici;
- 4,8 de bilioane de interactiuni zilnice;
- 5 bilioane de cautari in absolut fiecare zi…
….Este cu adevărat o bătălie, iar Google Ads te poate ajuta sa iesi invingator.
De obicei, daca vezi site-urile altor companii in primele 3 pozitii de pe Google, nu este doar meritul optimizărilor SEO, ci si a campaniilor Google Ads.
Nici o zi nu este la fel in lumea marketing-ului online, motiv pentru care trebuie sa tii pasul cu schimbarile ce au loc in anul curent asupra acestor campanii de promovare.
1. Costul per lead creste semnificativ in aproape toate domeniile
Exista un raport publicat de catre WordStream, care evidentiaza criteriile de referinta Google Ads. Ele prezinta prețul pe care-l vei plati pentru un client in anul 2023, semnificativ mai mare fata de anii trecuti pentru un procent de 91% dintre sectoarele existente.
Cresterea medie generala este de 19%. Insa, anumite sectoare cum sunt cele de travelling, mobila, arta sau divertisment au ajuns la o crestere de pana la 134%, 64% si respectiv 54%.
Ce sta in spatele preturilor ridicate este inflatia, ce afecteaza absolut fiecare aspect din vietile noastre. Din fericire, exista anumite tips&tricks ce te pot ajuta sa mentii un nivel optim al costurilor per lead:
- verifica campaniile „limitate de buget”;
- creste calitatea reclamelor;
- optimizeaza-ti structura contului;
- foloseste doar cuvintele cheie care au efecte considerabile;
- optimizeaza-ti conversiile.
2. Industriile auto, finante si calatorii se vor putea folosi de noi tipuri de anunturi
Ultimii doi ani au avut un impact major, inclusiv in mediul online, unde mai multe industrii au fost fortate sa-si ajusteze in mod constant strategiile, pe masura ce diverse probleme continuau sa apara, cum ar fi situatia economica care este mai bulversanta pe zi ce trece.
Google a introdus anunturile de listare a vehiculelor „Vehicle Listings Ads”, cu rolul de a ajuta dealerii de masini sa-si scoata in evidenta autoturismele, fie noi sau second-hand. Un astfel de anunt este postat in partea de sus, prezentand:
- pretul;
- imaginea;
- locatia;
3. Noi actiuni de denumiri si logo-uri pentru business-uri
Majoritatea business-urilor se lupta cu posibilitatile de diferentiere fata de concurenta, mai ales intr-un mediu acerb, cum este cel online. Asadar, au aparut noi instrumente exclusive pentru agentiile de publicitate certificate sau profesionistii legitimi.
Google spera ca noile active de logo si nume vor reduce semnificativ fraudele, deoarece cine vrea sa se foloseasca de aceste elemente este nevoit sa treaca mai întai prin procesul de verificare Google. Caracteristica poate fi folosita strict pentru a evidentia numele afacerii, iar activele de logo vor fi corespunzatoare identitatii de brand.
4. Noi functii de voice over pentru anunturile video
Google a fost impins de la spate de functiile accesibile de editare ale platformei TikToks, astfel introducand noi caracteristici pentru anunturile cu continut video. Ai acum posibilitatea de a adauga un voice over in anunturile de pe YouTube deja existente, fara editari suplimentare.
Aceasta actualizare poate reduce costurile pentru utilizator cu pana la 50%, fata de anunturile originale. Poti alege dintre 8 voci diferite (4 feminine/4 masculine).
5. Audio Ads si smart speakers
Continutul streaming este la momentul actual printre cele mai apreciate servicii, motiv pentru care din ce in ce mai multi agenti de publicitate isi schimba strategiile. Google se implica activ prin cresterea audientei de muzica si podcast-uri pe YouTube prin intermediul noilor campanii publicitare audio.
Este un nou subtip de campanie video, conceput pentru a ajunge la utilizatorii targetati in timp ce ei asculta muzica sau podcast-uri.
6. Sfarsitul anunturilor extinse
De mai mult de doua decenii, agentiile de publicitate si-au optimizat manual textele scrise pentru anunturile Pay Per Click pe Google. Dupa multi ani de schimbari, Google a eliminat anunturile de tip „Expended Text Ads”.
In schimb, introduce un nou tip de ad implicit, ce este receptiv, permitand agentiilor de publicitate sa furnizeze diverse active de text, care vor fi puse cap la cap de catre Google. Asadar, aceasta schimbare are capacitatea de a oferi peste 40.000 de variante unice de anunturi atractive.
Incepand de la campaniile de promovare, pana la magazinele online, Google Adwords este o platforma de PPC, ce are o multitudine de surprize, gata pregatite pentru a-ti lansa brand-ul. Inclusiv in anul 2023, Google Ads a ramas printre cele mai puternice modalitati de promovare a afacerilor in mediul online.
Iti Doresti Sa Fii La Curent Cu Ultimele Noutati, Sfaturi Si Trucuri
Din Marketingul Online?