fbpx

Este momentul sa schimbi imaginea brand-ului tau?

Afacerile au la dispozitie timp de sapte secunde pentru a face o prima impresie. Marcile nu reusesc in totalitate sa atraga atentia clientilor din cauza unui logo care este folosit gresit, a unei viziuni si misiuni neclare, dar mai ales a unui nume dificil. Lumea in care traim este in continua schimbare, asadar si companiile au nevoie de schimbari pentru a atrage clientii. Iar rebrandingul este cea mai buna solutie pentru afacerea ta. Poate este nevoie doar de schimbarea logo-ului, sa reinnoiesti viziunea si misiunea sau sa te gandesti la un alt nume.

Dar Ce Presupune Rebrandingul Mai Exact?

Rebrandingul este parte din strategia de marketing a unei companii si reprezinta un proces complicat care te poate ajuta sa fii mai bun in fata clientilor tai. O campanie sau un produs capata o noua infatisare si un nou suflu. Acest proces poate consta in regandirea numelui, a logo-ului, a strategiei de marketing sau a celei de promovare, a reclamei, a ambalajului, dar mai ales poate insemna si schimbarea culturii organizationale. Scopul lui principal este acela de a schimba perceptia clientului cu privire la produs/serviciu, prin schimbarea imaginii brand-ului si adaptarea lui la nevoile consumatorilor.

Cum Se Ajunge La Rebranding?

Se poate ajunge la acest proces intentionat, in urma unei strategii bine gandite sau daca face parte din managementul reputatiei, atunci cand exista o situatie neasteptata ce afecteaza imaginea companiei.

Factorii externi ce grabesc acest proces:

  • audienta careia te adresezi este importanta. Se schimba mereu, dar acest lucru nu este determinat de o comunicare ineficienta din partea brandului. In functie de nevoile pe care le au consumatorii in momentul respectiv, acestia opteaza pentru un produs sau serviciu. Potrivit statisticilor, 77% dintre consumatori nu doresc o relatie cu brandul pe care il ai, deci concentreaza-te pe cei 23% care doresc sa construiasca aceasta legatura;
  • competitia deoarece consumatorii sunt atrasi de brandurile care sunt mereu active si care au o vizibilitate pe piata. De aceea, toata activitatea si prezenta celorlalte companii te face sa evoluezi, sa fii mai bun si sa incerci sa devii prima alegere a clientilor tai.

Cum Se Poate Face Rebrandingul?

Pentru inceput trebuie sa pleci la drum cu ideea ca poti sa ajungi la succes sau la esec. Trebuie constant sa inveti lucruri si sa vezi ce a mers bine sau nu la alte companii, iar noi iti vom prezenta cateva sugestii pe care ar trebui sa le iei in seama:

  • Intelege misiunea si valorile brandului tau

Inainte de a te apuca de acest proces complex, vezi mai clar care sunt valorile, dar mai ales misiunea cu care ai inceput aceasta afacere si vezi ce faci diferit fata de competitori. Lucreaza la acest aspect cat mai mult.

  • Gandeste ca un consumator

Nu schimba total brandul tau deoarece consumatorii nu te mai pot recunoaste. Oamenii nu se mai pot identifica cu serviciul/produsul pe care-l ai si se poate distruge legatura pe care au creat-o inainte cu tine. Daca doresti sa schimbi ceva la brand-ul tau, nu schimba totul deodata, ci treptat.

  • Contruieste o poveste

Oamenii sunt cuprinsi de povesti, iar ca sa rezoneze cu brandul tau trebuie sa faci o poveste. Consumatorii sunt interesati de partea practica a produselor/serviciilor, de utilitatea acestuia in viata lor si de schimbarea pe care o produce. Construieste o poveste in jurul a ceea ce oferi, pentru ca publicul sa se identifice cu tine.

  • Asculta ce se intampla in lume si ia decizii

Daca brandul tau vinde niste produse/servicii ce sunt discutate intr-o maniera negativa in societate, incearca sa schimbi ceva sau sa adaugi pentru ca tu sa nu ajungi criticat. Fii atent la ce discuta despre compania ta si foloseste totul in favoarea ta.

  • Nu te gandi la bani

Calitatea serviciilor/produselor oferite sau atasamentul fata de brand genereaza castiguri materiale, de aceea este benefic sa te concentrezi pe construirea unei relatii de incredere intre consumatori si brand. Pe parcurs, prin satisfacerea nevoilor consumatorilor o sa-ti aduci castigurile mult visate.

  • Daca nu este cazul, nu modifica

Nu este recomandat sa se recurga la o schimbare daca nu exista o problema care sa necesite o rezolvare. Daca simti nevoia sa schimbi logo-ul sau alt element, trebuie intai sa urmezi un proces. Acest proces necesita timp pentru ca publicul sa se obisnuiasca cu noua ideea.

Asa cum am specificat mai sus, pentru a face rebranding ai nevoie de timp pentru ca este un proces complex care necesita mai multe etape. Trebuie sa testezi, sa vezi cum consumatorii reactioneaza la tot ce schimbi, la tot ce aduci nou si mai apoi sa lucrezi mai mult acolo unde simti ca este mai multa nevoie.

Iar daca ai nevoie de suportul nostru, ne poti contacta oricand. Haide sa facem impreuna schimbarea de care ai nevoie!




Iti Doresti Sa Fii La Curent Cu Ultimele Noutati, Sfaturi Si Trucuri
Din Marketingul Online?





error: Continutul este protejat!
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul, pentru a oferi functiile retelelor sociale si pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor nostri pentru a-ti oferi experiente deosebite, pentru a analiza traficul si modul de utilizare si pentru a-ti personaliza serviciile noastre. In cazul in care alegi sa continui utilizarea website-ului nostru esti de acord cu utilizarea modulelor noastre si politica de confidentialitate.