Ti s-a intamplat de multe ori sa te sensibilizeze un produs sau sa te faca sa te gandesti la perioadele frumoase din viata ta? Se spune ca este greu ca un produs sa trezeasca emotie, dar noi consideram ca doar specialisti de marketing pot face acest lucru cu adevarat. Pentru tine, am pregatit in acest articol informatii despre marketingul emotional care iti vor oferi o noua perspectiva benefica afacerii tale.
Marketingul emotional reprezinta folosirea mesajelor persuasive ce se bazeaza pe emotiile umane pentru a forma o conexiune profunda cu publicul in vederea obtinerii unui rezultat mult dorit. Atunci cand se realizeaza o strategie pentru un produs, se apeleaza la o singura emotie, cum ar fi: iubirea, fericirea, tristetea sau orice alta forma de emotie care este puternica si care influenteaza luarea deciziilor.
Specialistii in marketing stiu ca un comportament al unui client este condus de o combinatie intre gandire rationala si emotie pura. 95% dintre oameni cumpara atunci cand sunt condusi de un impuls emotional. In zilele noastre, nu trebuie sa te diferentiezi de concurenta doar printr-o oferta buna, ci trebuie sa gasesti modalitatea cea mai buna pentru fidelizarea clientului.
Cum te va ajuta marketingul emotional:
- Oamenii te vor tine minte mult mai usor: memoria si emotiile au o legatura foarte stransa, astfel publicul va memora doar evenimentele ce le-au provocat emotii puternice. Bazeaza-te in actiunile tale de marketing pe mesajele care transmit emotiile potrivite pentru ca oamenii sa reactioneze la ele, iar mai apoi brandul tau sa ramana in mintea lor pe o perioada mai lunga de timp;
- Brandul tau va ajunge la mai multa lume: clientii vor discuta despre brandul cu care au rezonat si care i-au facut sa simta ceva, fie o emotie negativa sau pozitiva. Transmite cu grija si cu masura emotiile;
- Vei avea parte de popularitate: un public care are o relatie la nivel emotional cu brandul, va ramane alaturi de el in proportie de 36% mai mult decat un public care nu are aceasta relatie;
- Le influentezi decizia de cumparare: s-a dovedit faptul ca reclamele cu mesaj emotional au o rata de succes de 32% la public, pe langa cele clasice care un succes de doar 16%.
Cele mai importante importante emotii pe care le poti utiliza in marketing:
- Furia: face ca fiecare om sa doreasca o schimbare prin care sa reiasa dreptatea. Este un bun declansator emotional doar daca se foloseste corect si etic. Cuvintele ce declanseaza aceasta emotie sunt: socant, victima, nejustificat, nedreptate.
- Frica: este o emotie puternica care trebuie folosita cu mare atentie pentru ca oamenii sa nu se indeparteze de tine. Descopera fricile oamenilor si arata-le cum brandul tau le poate rezolva. Cuvintele declansatoare ale acestei emotii sunt: nu rata, pericol, timp limitat.
- Apartenenta: una dintre nevoile noastre sociale este apartenenta. Fa-i pe clienti sau pe posibilii clienti sa se simta ca apartin colectivului. Foloseste-te de aceste cuvinte pentru a-i face pe oameni sa se simta inclusi in grupul tau. Cuvintele pe care poti sa le folosesti: impreuna, noi, societate, alatura-te noua.
- Fericirea: fa apel la fericire prin strategiile de marketing si fa-i pe oameni sa doreasca sa se apropie unul de altul. Daca oamenii vor ajunge sa zambeasca atunci cand se gandesc la brandul tau, ai castigat. Cuvintele ce pot declansa aceasta emotie sunt: bucurie, noutate, pentru tine, castig.
Cel mai bun mod prin care poti sa ajungi aproape de publicul tau este sa te folosesti de marketingul emotional si sigur vor ajunge sa rezoneze cu tine.
Iti Doresti Sa Fii La Curent Cu Ultimele Noutati, Sfaturi Si Trucuri
Din Marketingul Online?