Logo-ul afacerii tale transmite viitorilor clienti sau parteneri de afaceri primele impresii despre serviciile pe care le oferi sau produsele pe care le detii. Culorile sunt instrumente uimitoare pentru afacerea ta. Acestea ne influenteaza in fiecare secunda si ne face sa intelegem anumite lucruri. Culorile starnesc emotii care de multe ori ne modifica comportamentul. Daca ai trai intr-o lume in care ai vedea doar alb si negru parca nu ar mai avea nimic sens. De aceea, trebuie sa constientizezi importanta lor in afacerea ta si sa vezi ce efecte pot avea la nivelul psihologic al oamenilor.
Psihologia culorilor este domeniul care ne ajuta sa interpretam mesajul din spatele culorilor care difera de la o cultura la alta. Daca esti antreprenor trebuie sa cunosti ce culori ii ajuta pe clientii tai sa clasifice produsele sau serviciile si sa ia decizia de cumparare. Inainte de a te apuca sa alegi schema de culori pentru brandul tau, analizeaza mesajul pe care doresti sa-l transmiti.
Ti-am pregatit o lista pentru a identifica ce culori ti se potrivesc pentru afacere:
- Verde
Aceasta culoare exprima prosperitate, sanatate, ideea de crestere, sentimentul de liniste. Daca afacerea ta se concretizeaza pe produse naturale, organice, ecologice, sigure, aceasta culoare iti ofera o nota mai proaspata in ochii clientilor.
- Galben
Este o culoare calda care inspira prietenie, veselie si originalitate. Atrage atentia clientilor, creste bunadispozitie a acestora, stimuleaza clientii mental si reprezinta optimism.
- Rosu
Descrie experiente indraznete, intense si se asociaza cu pasiunea, dragostea, energia, focul, pericolul dar si determinarea. Este folosita pentru industria de divertisment sau comertul cu amanuntul.
- Portocaliu
Este o culoare vibranta, energica si prietenoasa. Declanseaza emotii precum incredere, creativitate, determinare, prietenie, veselie si anticipare. Este potrivita pentru companiile care incearca sa convinga potentialii clienti sa ia decizia de a cumpara mai repede.
- Albastru
Este o culoare ce exprima calmitate, profesionalism, incredere, liniste sau pace. Nuantele de albastru deschis sunt ideale pentru companiile medicale sau de igiena care incearca sa transmita sentimente precum liniste si ideea de vindecare.
- Auriu
Este culoarea stralucirii, bogatiei, luxului, prestigiului si este folosita de branduri pentru a sublinia faptul ca produsele sunt de calitate superioara destinate unui anumit grup de clienti. Din acest motiv functioneaza atat de bine pentru brandurile de lux din domenii precum alimentatie (ciocolata, cafea), frumusete, cosmetice sau moda.
- Roz
Exprima cu siguranta multa feminitate, dupa cum stim din copilarie. Este o culoarea foarte versatila care ofera marcii un aspect tineresc si modern. Declanseaza sentimente de energie si incantare amestecate cu o perceptie a calmului, sensibilitatii sau a politetii. Se foloseste in industrii precum industria de dulciuri, industria de cosmetice, produse pentru copii sau chiar si telefonie, pentru a transmite energii pozitive.
- Violet
Este folosit de catre brandurile care incearca sa ofere un aer de exclusivitate, misticism si chiar de lux pastrand insa o atmosfera linistitoare. Este de cele mai multe ori, o culoare aleasa pentru branduri de top, companii de retail high-end, companii de cosmetice, industria vestimentara sau magazine pentru copii.
- Maro
Ofera seriozitate, stabilitate, sustinere si incredere. Este folosit de cele mai multe ori de companiile care au legatura cu produsele alimentare, produsele agricole precum companii care comercializeaza produse naturale, cereale, ingrasaminte pentru plante, seminte, etc.
- Negru
Vrei sa le induci oamenilor ideea de eleganta, putere si exclusivitate? Alege negru cu siguranta: transmite sentimente de autoritate si respect.
- Alb
Este asociat cu lumina si reprezinta puritatea, eficienta, inocenta, inceputurile si curatenia absoluta. Utilizarea sa in design-ul unui logo il va face sa para minimalist si curat. In general, este folosit pentru a transmite ideea de nou si proaspat.
Noi iti recomandam sa consulti un specialist in branding pentru a te asigura ca le transmiti clientilor tai fix ceea ce trebuie. La agentia noastra, vom discuta si vom analiza fiecare aspect pentru a ajunge la logo-ul perfect pentru afacerea ta.
Iti Doresti Sa Fii La Curent Cu Ultimele Noutati, Sfaturi Si Trucuri
Din Marketingul Online?