Ai nevoie de o analiza mai complexa asupra clientilor pentru a-ti dezvolta afacerea? Pare un proces prea greu de realizat, dar adevarul este cu totul altul.
Exista un instrument ce te ajuta sa ai parte de datele cheie care iti ofera o noua posibilitate de crestere si de schimbare, Google Analytics. Acesta urmareste si intelege comportamentul clientilor, adica iti spune ce cauta un utilizator pe site-ul tau. De asemenea, iti ofera informatii pretioase cu privire la site-ul tau, daca se pliaza pe nevoile clientilor. Tehnologia pe care o utilizeaza Google este pentru a analiza si urmari actiunile ce sunt pe site: numarul de vizualizari, numarul de urmaritori, sursele de trafic, cuvintele cheie si mai ales rata de respingere.
Pentru a putea sa-ti adaptezi continutul pe site, dar si pe canalele de promovare, pentru a cunoaste exact ce trebuie imbunatatit si pentru a vedea care sunt sursele tale principale de trafic, poti utiliza Google Analytics, care se ocupa cu acest lucru.
Stiai ca:
- Creatorii de site-uri de stiri pot avea acces la statistici detaliate cu cele mai citite articole intr-un anumit interval de timp?
- Bloggerii au acces la informatiile cheie despre audienta lor si modalitati despre cum o sa creasca?
- Detinatorii de magazine online pot analiza situatia vanzarilor?
Toate aceste lucruri se pot intampla cu acest instrument. Daca doresti sa cunosti starea site-ului tau, verifica periodic acesti indicatori foarte importanti din Google Analytics:
1. Timp real (Real Time)
Daca folosesti limba engleza, atunci cand accesezi Google Analytics, da click pe Real Time, apoi pe Overview si vei avea acces la datele complexe, care sunt de ultima ora despre situatia site-ului tau. Acestea sunt:
- Locatia (zonele geografice ale utilizatorilor tai ce sunt activi pe site-ul tau);
- Dispozitiv (mobil sau desktop);
- Numarul utilizatorilor activi pe site-ul tau;
- Sursele de trafic (casi au ajuns pe site-ul tau de pe social media sau de pe alte platforme).
2. Audienta (Audience)
In aceasta categorie vei avea parte de datele semnificative despre audienta ta si specificul ei. Atunci cand dai click pe Audience, si apoi pe Overview o sa gasesti centralizate toate aceste date:
- Localizare (de unde sunt utilizatorii);
- Datele demografice (gen si varsta);
- Comportament (nr. utilizatorilor fideli si cei unici);
- Interesele audientei tale (ce subiecte ii intereseaza),
Toate statisticile despre vizitele pe pagina, utilizatori, despre timpul pe site iti vor oferi o noua imagine asupra strategiei tale de content, marketing sau chiar SEO si, mai ales, asupra comportamentul audientei tale.

3. Achizitiile (Aquisition)
In aceasta sectiune o sa descoperi cum ajung vizitatorii pe site-ul tau si care sunt sursele principale de trafic. O sa ajungi sa cunosti mai in detaliu care canale de promovare sunt cele mai eficiente si ce modalitati poti sa aplici pentru cele care nu sunt asa de populare. Poti compara datele din campaniile de Google Ads, Facebook Ads cu cele din traficul organic si astfel observi performantele.
Atunci cand accesezi optiunea de Overview ai parte de date importante, precum:
- Canalele ce genereaza cel mai mult trafic pe o perioada de timp;
- Grafic cu numarul de utilizatori si conversii.
4. Comportament (Behavior)
Se refera la actiunile pe care le fac utilizatorii pe site-ul tau (daca citesc, daca reactioneaza, daca apreciaza). Poti observa ce articole sunt cele mai citite, ce cuvinte cheie s-au folosit pentru a se ajunge la site-ul tau. Cei mai importanti indicatori sunt:
- Numarul de vizitatori unici;
- Rata de respingere;
- Numarul de vizite pe pagina;
- Timpul petrecut in medie pe pagina.
5. Conversii (conversions)
In aceasta sectiune se afla patru categorii:
- Goals – ce cuprinde starea obiectivelor setate pentru afacerea ta;
- Multi-channel funnel – descoperi ce actiuni il determina pe vizitator sa se transforme in cumparator;
- Ecommerce – este destinata magazinelor online si ofera date despre rata de conversie, tranzactii sau valoarea media a produselor achizitionate;
- Attribution – poti observa ce tipuri de marketing afecteaza conversiile.
Astfel, Google Analytics te ajuta sa cunosti audienta, sa te pozitionezi in online mai bine si sa imbunatatesti constant tacticile de vanzare, dar si cele de comunicare.
Daca iti doresti sa se ocupe specialistii de afacerea ta, ne poti contacta. Oferim diferite servicii care ajung sa imbunatateasca considerabil afacerea ta.
Iti Doresti Sa Fii La Curent Cu Ultimele Noutati, Sfaturi Si Trucuri
Din Marketingul Online?